3 najczęstsze błędy początkującego fotografa ślubnego

Początkujący fotograf ślubny nie ma łatwego życia. Raz, że wyrobić sobie markę i zdobyć zlecenia na początku kariery nie jest łatwo, a dwa, że będąc jeszcze niedoświadczonym łatwo popełnić błędy. O ile małe błędy mogą przejść niezauważone i będą po prostu dobrą lekcją na przyszłość, to rażące wpadki mogą położyć cień na dalszą karierę. Dlatego tak ważne jest gruntowne przygotowanie do zlecenia. A dzięki temu artykułowi dodatkowo będziecie wiedzieć na co zwrócić uwagę.

Błąd pierwszy – mierzenie siły nad zamiary

Amator powinien szlifować swoje umiejętności pracując na przykład jako drugi fotograf ślubny. Nie mając żadnego doświadczenie w tej dziedzinie fotografii nie powinno się rzucać od razu na głęboką wodę. Zwłaszcza, że chodzi tutaj o tak ważne wydarzenie, czyli ślub, którego nie da się powtórzyć. Jeśli zdjęcia ślubne nie będą udane, Młoda Para pozostanie z nimi do końca życia, a Ty na pewno nie wzbogacisz swoje konto o pochlebną opinię. A pracując jako pomocnik profesjonalnego fotografa niczym nie ryzykujesz, możesz tylko zyskać cenne doświadczenie i na pewno nie raz czy dwa nauczysz się czegoś na własnych błędach.

Błąd drugi – brak sprzętu zapasowego.

Nie ma co ukrywać, profesjonalny sprzęt fotograficzny jest po prostu drogi. Ale dla fotografa ślubnego nie powinna to być wymówka. Sprzęt jak sprzęt, czasem może zawieść. A zwykle ma to miejsce w najmniej oczekiwanych momentach. O ile jeszcze w innych dziedzinach fotografii brak zapasowego sprzętu może nie będzie dużym błędem, zazwyczaj zlecenie można przełożyć na inny termin bądź najzwyczajniej w świecie powtórzyć, to podczas reportażu ślubnego jest to nie do pomyślenia. Drugi aparat to absolutny mus! Do tego zapasowy obiektyw, lampa błyskowa, karta pamięci. Fotograf ślubny musi być przygotowany na każdą ewentualność! Jeżeli nie stać Cię na kupno zapasowego sprzętu, postaraj się pożyczyć. Koniecznie wcześniej wszystko przetestuj, aby zminimalizować ryzyko niemiłej niespodzianki!

Błąd trzeci – prześwietlenie zdjęć

Tutaj się kłania odpowiednie doświadczenie, a co za tym idzie, właściwa technika fotografowania oraz wiedza i umiejętność zastosowania odpowiednich ustawień. Ślub to nie pole doświadczalne, a Młoda Para to nie króliki w laboratorium. To nie miejsce i czas na testowanie różnych ustawień. Ty to musisz po prostu wiedzieć! Chyba nie ma nic gorszego niż prześwietlone zdjęcia… no może jest, rozmazane fotografie, ale taki błąd nie będę Cię nawet posądzać. Jak poradzić sobie z problemem prześwietlenia? Prawidłowo ustawiając ekspozycję oraz umiejętnie operując lampą błyskową. Dlatego też lepiej wcześniej sprawdź miejsca, gdzie przyjdzie Ci fotografować. Wykonaj kilka testowych zdjęć, sprawdź różne ustawienia i wybierz najbardziej pasujące.